Bankmöten

Plats: Huvudkontoret Stockholm
Uppdrag: Nykund B2B
Tjänst: Telemarketing mötesbokning
Vi inledde ett samarbete med en topp 20 bank i Europa med målet att boka kvalitativa affärsmöten åt samtliga lokala kontor i Sverige.

Även om partnerskapet var en central satsning så krävdes det tydliga kommunikationsvägar mot varje kontor med en egen point of contact.
Vi satte upp ett automatiserat system där vår partner kunde följa nyckeltalen live, direktmeddelanden vid bokade möten med all kundinformation, samt uppföljning och utfallsstatus direkt i systemet.
I kombination med detta hade vi ett liknande system gentemot den potentiella kunden, där bokningar skedde direkt i deras kalender, informationsmail om vem man ska träffa samt sms-påminnelse om tiden.

Detta gjorde att vi hela tiden säkrade nettograden, att de möten som blev bokade alltid blev genomförda – med välinformerade kunder.

Vi lyckades hjälpa kontoren med att få en kraftigt ökad konvertering då deras egna personal fick spendera mer tid i dialog med potentiella kunder, istället för i telefon och prospektering.

Impressive ansvarade för
  • Tillsättning av rätt personer för uppdraget
  • Skapande av säljmanus och manus för välkomstsamtal
  • Daglig coachning och uppföljning
  • Kontorsplatser
  • Rapportering och uppföljning

Kontakta oss

Robin Berglund

robin.berglund@impressiverelations.se
0700 23 00 00

Joakim Westin

Joakim.Westin@impressiverelations.se
0700 80 88 50

Leave a Reply