Plats: Sverige
Bransch: Dagligvaruhandel
Tjänst: Eventpersonal
Vi fick i uppgift av kund att sätta upp en kampanj i samband med lanseringen av en ny livsmedelsprodukt. Uppdraget var att påvisa att den nya produkten var mycket godare än marknadsledande konkurrenten genom event i anslutning till stora livsmedelsbutiker från Malmö i söder till Gälve i norr.
Svaret blev ett blindtest där besökare fick smaka två olika alternativ och avgöra vilken som var godast. Utöver smaktestet arrangerades en tävling tillsammans med kampanjerbjudande på produkten för att driva försäljningen. Totalt gjorde vi 20 st stopp under turnén med väldigt lyckat resultat.
Impressive ansvarade för
-
Tillsättning av rätt team för uppdraget som matchade kundprofilen
-
Framtagning passade eventmaterial
-
Produkt och säljutbildning i produkten för att kunna ge svar på svåra frågor från kunder
-
Bokning och löpande kontor för event
-
Registrering och rapportering av resultat